lördag 7 mars 2015

Recention: Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart

När jag började läsa Kanske är det allt du behövde veta var jag ganska förväntansfull. Och jag hade all rätt att vara förväntansfull eftersom boken var bra,riktigt bra, men inte direkt så bra som jag hoppades den skulle vara.

Jag tyckte början av boken var lite konstig och det tog lite mindre än halva boken för att börja förstå vad som hände. Boken hoppar mycket i tiden och det märkte jag konstigt nog inte så mycket, eftersom det inte stod eller gav känslan "nu är det en flashback" grejen. Men när man hade tänkt efter lite senare så blev det mycket aha, nu fattar jag. Men det var ganska mycket förvirring.

En annan konstig sak var att jag inte var ett så stort fan av karaktärerna. Jag hatade dom inte, men jag fastnade inte för dom. Jag tyckte bäst om Mirren och Johnny. Candence var okej, men jag fall tyvärr inte för Gat. Jag gillade inte honom bara vilket jag önskade att jag gjorde. Jag tyckte (och tycker) att han är mysko.
Och nu har vi inte ens börjat prata om den läskiga morfarn, han var så himla läskig, snäll ena sekunden, jätte elak nästa.

Men sen var boken bra, och nu ska vi gå igen vad jag gillade med den.

Slutet, ja, det såg jag inte komma om man säger så.
Jag älskade hur spännande boken blev i slutet, man kunde knappt slita sig från boken.

Historien gillade jag också, jag gillar att den var väldigt intressant och spännande och jag gillade Candence historia och bakgrund. Jag gillade hur lögnarna var tillsammans.
Och jag gillade framsidan av boken.

Helt enkelt gillade jag boken mycket, mer än var ni kan tro, men den var inte lika fantastisk som jag önskade. Men jag ska definitivt läsa mer av E. Lockhart.
Läs denna om du vill ha en super spännande bok :)

 Betyg:

                 

Lite spoilers (Markera för att läsa) :

SLUTET. Herregud, det kan man prata om ett tag. Jag trodde verkligen inte att Gat och de andra var DÖDA. Ska jag vara ärligt så trodde jag att Mirren var gravid eller något. Men nej, hon var visst död?!?
Och att Candence och Lögnarna skulle bränna ner Morfaderns hus trodde jag inte skulle hända, så spännande! 
Jag blev så exalterad när dom berättade hela historien för Candence, men dom drog verkligen ut på det.              
                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar