tisdag 15 mars 2016

Recension: ME AND EARL AND THE DYING GIRL


Titel: Me and Earl and the dying Girl
Författare: Jessie Andrews
Språk: Engelska

Bokens handling hittar du här

Jag tycker verkligen om denna boken. Den är enkel att läsa och jag såg flera gånger att jag hade läst 20 sidor på vad som kändes som två minuter vilket är en väldigt bra känsla!

Karaktärerna gillade jag. Greg är väldigt rolig, men Greg, Earl och Rachel är inte hur jag trodde. Hela boken är inte som jag trodde. Greg är mer slappare och Rachel är inte så "perfekt" som personer i böcker ofta verkar vara. De har ett enkelt vännskapsband. Jag gillar att Mr Andrews tar med att Rachel har tidigare varit kär i Greg och alltid skrattar åt Gregs skämt och så gillar jag hur annorlunda Earls bakgrund och familj är. De små detaljerna är det som förvånade mig mest. Faktumet hur dåliga Greg och Earl tyckte deras filmer var förvånade mig.

Boken var då väldigt olikt vad jag trodde den skulle vara vilket var ganska bra, men jag antar att de beror på att jag inte visste så mycket om boken innan. Dessutom får vi reda på så himla himla mycket i boken, sitter jag här och inser. Alla historier, slutet, vänskapsbanden, karaktärerna och sättet Greg ser på livet är annorlunda.

Annars gillar jag stilen författaren skriver i, det var som sagt enkelt att läsa. Konversationerna var tydligt märkta och roliga. Boken är rolig och jag gillar att den inte är jätte sorligt fast den på ett sätt handlar om cancer. Jag tycker du ska läsa denna boken för att den är inte som man förväntar sig och den är väldigt bra! Men jag tycker inte att omslaget är det finaste, men det visar iallafall vilka boken handlar om.

Betyg:




LÄS DENNA BOKEN SÅ BLIR JAG GLAD TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar