tisdag 16 juni 2015

Jag ger dig solen av Jandy Nelson

Hjärta hjärta hjärta känner jag om denna boken. Så fin!


För det första, Titeln. Så himla fin och den passade boken bra.
Bara så ni vet är boken är skriven ur två perspektiv, Jude när hon är 16 och Noah när han är 13 ½.

Här kan du hitta vad boken handlar om

Först började jag läsa den på engelska, men det var svårt och jag la ner den. Men sedan började jag läsa den på svenska och jag fastnade efter ett tag.
Början är lite seg men sen var den så spännande och bra!

Karaktärerna gillade jag ganska mycket. Jag fastnade inte så mycket för Noah för han var så ledsen och sorglig men efter ett tag gick det bättre att läsa om honom och hans liv. Jude gillade jag jätte mycket när jag läste ur hennes perspektiv när hon var 16 år. Hon var så häftig och jag älskade Oscar, han var en sådan bokkille du kommer bli förälskad i och du vet det.

En grej jag inte gillade var de långa kapitlerna för det var lite seg att läsa så långt och den var även lite seg i början.

Men handlingen är så bra och konstig och galen och fin och sorglig, det finns så mycket i denna boken


Betyget på denna fina bok blir därför en stark
             

Jag rekommenderar denna boken till alla som klarar av lite sorgliga berättelser. Alla borde läsa denna boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar