tisdag 12 maj 2015

Planer för veckan

Så jag vet att jag inte har skrivit så mycket på sistonde, men jag ville ändå berätta lite roliga saker.

I går och förrgår spelade jag 4 konserter sammanlagt i Konserthuset och det var super kul! Konserten hette Bea´s Band och det var om Bea som ville sätta ihop ett band. Jag och min orkester spelade två stycken låtar. Om du inte redan visste det så spelar jag trumpet. I slutet så skulle Bea´s Band ha en konsert och alla som hade medverkat på showen ( stråkar, dansare, kör, band så klart, blåsorkester mm) stå och dansa till låten de sjöng som heter Does your Mother Know av ABBA. Det var nog det roligaste.
Men idag så åker jag till Tyskland med orkestern!! Det ska bli kul, men vi ska bo med tyska familjer och förhoppningsvis kan de engelska men det kan de nog. Jag och min orkester ska åka buss och sedan färja och vi kommer fram runt 22:00 vilket är då vi blir indelade i våra familjer. Jag ska bo med min kompis Maja. Vi vet inte så jätte mycket om resan, men lite. Det är första gången jag är utomlans utan mina föräldrar. Hoppas det går bra!

Föresten så har jag på senaste tid läst Barbro  Lindgrens dagböcker och de är väldigt bra! Jag läste också färglös nyligen och den var bra. Det kanske kommer en recension, vi får se!

Men nu hinner jag inte skriva mera för snart ska vi åka, men innan det ska mamma och jag köpa lite grejer till resan.
Ed Sheeran har förresten släppt sitt nya album 5 och jag har inte lysnnat på det, men det ska jag och det ska bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar