söndag 12 april 2015

Reccention: 8 saker du aldrig skulle våga av Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg







8 saker du aldrig skulle våga är en bra titel. För det skulle behövs mycket övertalning för att jag skulle göra någon av deras utmaningar.

Här kan du hitta vad boken handlar om. 

Karaktärerna i boken gillade jag mycket, I början av boken finns en beskrivning av alla fyra tjejerna, Lisa, Kay, Vick och Jamila.
Jag trodde att jag skulle gilla Lisa mest, hon gillar bakning, vintagekläder och är väldigt lik mig. Men konstigt nog var Lisa inte en av mina favoriter. Jag gillade henne, men min favorit är nog Vick.

Handlingen var väldigt spännande och rolig. Utmaningarna var helt galna! Jag menar, vem hade vågat gå in i killarnas omklädningsrum eller stämma möte med en pedofil ?!?!

Även om handlingen var kul och spännande så kunde den vara seriös och utmaningarna gjorde att allt som man trodde var vanligt förändrades.

Jag går i 8:an och är därför ungefär lika gammal som tjejerna i boken och jag tyckte den var skriven på ett bra "tonårssätt".


I övrigt var boken enkel att läsa och den var spännande att läsa och det gick snabbt också. 
Tyvärr tyckte jag boken inte var helt underbar, det saknades något i den, men jag vet inte vad.
Men den är definitivt läsvärd!


Betyget blir därför:
,5


Men jag rekommenderar denna boken för alla tonåringar som gillar roliga och lättlästa böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar